Lietuvos nacionalinio muziejaus fotografijų ir negatyvų rinkinys pasipildė naujais eksponatais

2024 10 30

Lietuvos nacionalinio muziejaus fotografijų ir negatyvų rinkinys pasipildė Aleksandro Macijausko (g. 1938 m.; Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija, 1995; įtrauktas į „Pasaulio fotografijos istoriją“, 1984), Vaclovo Strauko (1923−2017; Lietuvos Respublikos Vyriausybės kultūros ir meno premija, 2008) ir Valerijos Dichavičienės (1930−2019; Plungės fotobienalės didysis prizas „Šv. Florijonas“, 2010) darbais.

Aleksandro Macijausko, pasauliniu mastu pripažinto fotografo, kūryba išsiskiria ekspresyvumu ir dideliu dėmesiu žmogui. Jo fotografijų ciklas „Vasara“ mažiau žinomas, tačiau charakteringo braižo ir itin įdomus istoriniu požiūriu. Nuotraukose užfiksuoti 1965−1984 m. Lietuvos pajūrio vaizdai (Palanga, Šventoji, Klaipėda), atostogų kultūros kaita. Tai pirmasis šio autoriaus ciklas, priimtas į Lietuvos nacionalinį muziejų.

Vaclovas Straukas nuo 1952 m. mokytojavo Klaipėdos apylinkių mokyklose. Pradėjęs fotografo veiklą iš vidaus fiksavo mokyklos gyvenimą. Gausiame 1972−1987 m. sukurtame fotografijų cikle „Paskutinis skambutis“ įamžino moksleivių ir pedagogų šventinio gyvenimo akimirkas. Nuotraukos dokumentuoja vyravusias jaunimo madas, mokymosi pradžios ir baigimo švenčių tradicijas, mokyklinę aplinką.

Valerija Dichavičienė, dažnai į susitikimus lydėdavusi savo vyrą fotomenininką ir dailininką Rimantą Dichavičių, pati fotografavo žinomus meno lauko žmones. Sukūrė XX a. antros pusės lyriškų, romantiškų iškilių asmenybių portretų. Tai vienas iš nedaugelio moterų kūrybą reprezentuojančių pavyzdžių, patekusių į Lietuvos nacionalinio muziejaus fotografijų ir negatyvų rinkinį.

Eksponatų įsigijimą parėmė Lietuvos kultūros ministerija.