Kuriame parodą apie Vasario 16-ąją (nuotolinė)

  • Pilies g. 26, Vilnius
  • Trukmė 45 min.
  • Grupės dydis iki 30 asm.
  • 9-12 klasė
  • Turintiems judėjimo negalią
  • Edukacinis užsiėmimas
  • Vedama nuotoliu
  • Kultūros pasas
  • 2 Eur

Kuo atmintis skiriasi nuo istorijos? Kodėl muziejus (kaip ir biblioteka ar archyvas) yra vadinamas atminties institucija? Kaip tam tikros vietos, datos, simboliai ir daiktai savyje „užkonservuoja“ mums svarbius pasakojimus? Į šiuos klausimus nuotolinio užsiėmimo metu atsakymus atrasime per praktinę veiklą: tapsime parodų kuratoriais ir, dirbdami komandose, sugalvosime, koks naujas, dar mažai žinomas eksponatas galėtų įdomiai ir originaliai papasakoti apie Vasario 16-osios epochą. Idėjų pritrūkti neturėtų – jas pasufleruos virtualus pasivaikščiojimas po Signatarų namų muziejų su edukatoriumi. Beliks tik pasitelkti vaizduotę ir sugalvoti kūrybinį sprendimą.

Užsiėmime ugdomos kompetencijos:
Pažinimo kompetencija ugdoma per gebėjimą apibūdinti dalyko, reiškinio, idėjos turinį. Skatinama suvokti jų vertinimo priklausomybę nuo konteksto (pvz., kaip buvo suprantama ir ką reiškė Vasario 16-oji įvairiais istoriniais laikotarpiais– 1918 metais, tarpukariu, sovietmečiu, šiandien). Moksleiviai mokysis samprotauti abstrakčiomis sąvokomis ir jas išreikšti per fizinės aplinkos objektus (muziejiniai eksponatai), gebės numatyti skirtingus idėjos perteikimo būdus ir sąmoningai pasirinkti tinkamiausią.
Pilietiškumo kompetencija ugdoma moksleiviams įvertinant, kaip, parenkant naują objektą į muziejaus ekspoziciją, gali būti formuojama pilietinė tapatybė. Įsijausdami į parodų kuratorių vaidmenį, edukacinio užsiėmimo dalyviai gali geriau suvokti asmens vaidmenį pilietiniuose ir kultūriniuose procesuose. Nuspręsdami, kokiu pasakojimu nori papildyti jau egzistuojantį muziejinį pasakojimą apie Nepriklausomybės paskelbimą, moksleiviai atsirenka ir analizuoja šiuolaikinės visuomenės aktualijas, iššūkius.
Kūrybiškumo kompetencija ugdoma užsiėmimo metu renkant ir kritiškai analizuojant kūrybiniam sprendimui reikalingą informaciją ir pagal edukatoriaus pateiktus kriterijus (objektas turi papildyti pasakojimą apie Nepriklausomybės paskelbimą, jo pateikimo forma turi būti paveiki, parinktas objektas turi būti įdomus 10–12 klasių moksleiviams) pasirenkant galutinį sprendimą. Dirbdami grupėse, moksleiviai dalinasi idėjomis, žiniomis, derina skirtingus interesus, operuoja simbolių ir vaizdų kategorijomis. Vertindami skirtingas idėjas, moksleiviai taip pat numato alternatyvius sprendimus, įvertina juos atsižvelgdami į kontekstą ir siekiamą rezultatą.

Edukaciją užsisakyti galite el. p. [email protected] arba tel. +370 669 44148.

Edukacinį užsiėmimą 10-12 kl. rasite ir Kultūros pase.