Gedimino pilies bokštas

Gedimino pilies bokštas

Ekspozicijos pirmoje salėje eksponuojamas XIV a. II pusės Vilniaus Aukštutinės, Žemutinės ir Kreivosios pilių rekonstrukcinis maketas

Gedimino pilies bokštas

Ekspozicijos pirmoje salėje eksponuojamas XIV a. II pusės Vilniaus Aukštutinės, Žemutinės ir Kreivosios pilių rekonstrukcinis maketas

Gedimino pilies bokštas

Ekspozicijos pirmoje salėje eksponuojamas XIV a. II pusės Vilniaus Aukštutinės, Žemutinės ir Kreivosios pilių rekonstrukcinis maketas

Gedimino pilies bokštas

Ekspozicijos pirmoje salėje eksponuojamas XIV a. II pusės Vilniaus Aukštutinės, Žemutinės ir Kreivosios pilių rekonstrukcinis maketas

Gedimino pilies bokštas

Ekspozicijos pirmoje salėje eksponuojamas XIV a. II pusės Vilniaus Aukštutinės, Žemutinės ir Kreivosios pilių rekonstrukcinis maketas

Gedimino pilies bokštas

Ekspozicijos pirmoje salėje eksponuojamas XIV a. II pusės Vilniaus Aukštutinės, Žemutinės ir Kreivosios pilių rekonstrukcinis maketas

Valdant Lietuvos didžiajam kunigaikščiui Gediminui, Vilnius jau buvo žinomas kaip Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės sostinė. 1323 m. Gedimino sutartyje su Kryžiuočių ordinu pirmąkart paminėta ir Vilniaus Aukštutinė pilis, sėkmingai atlaikiusi intensyvų Kryžiuočių ordino puolimą. Ilgainiui pilis prarado savo gynybinę paskirtį. 1918 m. Lietuvai atkūrus valstybę, 1919 m. sausio 1 d. pirmą kartą Gedimino pilies bokšte buvo iškelta Lietuvos vėliava. Po Antrojo pasaulinio karo, 1960 m. sutvarkius kalno teritoriją, konservavus kitų pilies statinių fragmentus, vakariniame pilies bokšte buvo atidarytas muziejus. Nuo bokšto apžvalgos aikštelės atsiveria nuostabi Lietuvos sostinės panorama. Pilies bokštas su Lietuvos valstybės vėliava tapo tautos kovų už nepriklausomybę ir valstybingumą simboliu.

Edukacines programas prašome užsisakyti iš anksto telefonu +370 (5) 261 74 53 arba el. paštu pilis@lnm.lt arba per kultūros paso sistemą.

Dalyvių skaičius vienoje grupėje – nuo 10 iki 25 žmonių.

Edukacinio užsiėmimo kaina:
Gedimino pilies bokšte įėjimo bilietas ir edukacinis užsiėmimas – 2,50 Eur


Svečiuose pas Geležinį vilką (1–4 kl.)

Geležinio vilko, arba kitaip Vilniaus miesto įkūrimo legenda neatsiejama nuo Gedimino pilies. Edukacinis užsiėmimas „Svečiuose pas Geležinį vilką“ būtent ir pakvies moksleivius apsilankyti autentiškoje, XIV – XV a. mūrais alsuojančioje aplinkoje – Gedimino pilies bokšto muziejuje. Užsiėmime vaikai bus supažindinti su Vilniaus miesto įkūrimo legenda, su sostinės simboliu, jų reikšme šiandieniame gyvenime. Teigiama, jog Vilnius nuo senų laikų yra daugiakultūris miestas, tad moksleiviai bus supažindinti ir su kitomis sostinėje gyvenusiomis ar gyvenančiomis iki šių dienų tautomis (kaip žydai, rusai, totoriai, karaimai ir kt.), pristatant tų etninių grupių simbolius bei legendas, pasakojimus.

Išklausius gido pasakojimą, peržiūrėjus vaizdinę medžiagą, iliustracijas, moksleiviai bus pakviesti atlikti praktines užduotis, diferencijuojant pagal amžių bei sugebėjimus. 1 – 2 klasių moksleiviai bus pakviesti įklijuoti lipdukus (piešinėlių pavidalu arba praleistus žodžius) į pateiktą Vilniaus miesto įkūrimo legendą bei sugalvoti savo klasės ar vietovės simbolį, jį nupiešti ir aptarti. 3 – 4 klasių moksleiviams siūloma įrašyti praleistus žodžius į pateiktą Vilniaus miesto įkūrimo legendą, sukurti savo klasės, arba vietovės legendą bei simbolį. Juos aptarti. Užduotys galimos atlikti tiek individualiai, tiek grupėse. Tikimąsi, jog šis edukacinis užsiėmimas prisidės prie pilietiškos, savo kraštą ir jos tradicijas, paveldą bei žmones gerbiančio ir puoselėjančio asmens ugdymo. Viliamasi, jog per Vilniaus miesto istorijos pažinimą užsiėmimas ugdys tolerantišką, kitas kultūras, papročius ir religiją gerbiančią asmenybę.

Baltijos keliu (5–9 kl.)

Edukacinis užsiėmimas „Baltijos keliu“ vyksta autentiškame kultūros objekte – Vilniaus Gedimino pilies bokšte. Būtent nuo šio, mūsų visos šalies simbolio, 1989 m. rugpjūčio 23 d. ir prasidėjo pilietinė visuomeninė akcija Baltijos kelias. Mokiniai sužinos, kad Baltijos kelias tai 2 milijonų rankomis susikibusių žmonių grandinė, sujungusi Vilnių, Rygą ir Taliną. Dalyviai įvertins, kad tai buvo ryžtingas protesto išreiškimas prieš sovietinę okupaciją, 1939 m. Stalino ir Hitlerio, Molotovo ir Ribbentropo sąmokslą, kurio padariniai buvo lemtingi. Ekskursijų vadovas papasakos kokius įvykius lėmė pakto pasirašymas: Europos pasidalijimas, Antrojo pasaulinio karo pradžia ir įtaka Lietuvai, Baltijos valstybių okupacija pasitelkus karinę intervencija, neregėta valstybių sovietizacija, didžiulio masto genocidas, žmonių trėmimas. Bus akcentuojama, kad Baltijos tautos kovojo, priešinosi fizinei ir dvasinei okupacijai, vyko partizaninė, pogrindžio, diplomatinė kova už nepriklausomybę. Išsamus pasakojimas, žemėlapių studijavimas, fotografijų bei autentiškos video medžiaos peržiūra, leis mokiniams suvokti žmonių vienybės, ryžto galią. Diskusija, „minčių lietus“ tai praktinė užsiėmimo dalis. Ji leis mokiniams užduoti jiems rūpimus klausimus, garsiai reikšti savo mintis ir idėjas, kūrybiškai pažvelgti į šio įvykio įprasminimo galimybes. Edukacinio užsiėmimo pabaigoje mokiniai užkilę ant Gedimino pilies bokšto apžvalgos aikštelės ir susikabinę rankomis bent trumpam galės pajusti, įsijausti ir suvokti, kad vienybė ir ryžtas leis įveikti visas kliūtis ir pasiekti tikslą.

Vilniaus istorija nuo Gedimino laiškų (5–8 kl.)

Edukacinis užsiėmimas „Vilniaus istorija nuo Gedimino laiškų“ supažindins mokinius su Gedimino pilies istorija, miesto kūrimosi istorija, bus pristatyti kunigaikščio Gedimino laiškai. Aptarta kokią įtaką miesto augimui, kultūriniam, socialiniam gyvenimui turėjo šie laiškai. Ekskursijų vadovo pasakojimo metu bus akcentuota daugiakultūriškumo, tolerancijos, religinės laisvės, prekybos, mainų, amatininkų cechų svarba ir įtaka miesto augimui.

Mokiniai bus supažindinti su to laikotarpio komunikacijos, laiškų rašymo ypatybėmis.

Užsiėmimo turinys bus pritaikomas pagal dalyvių amžių. Praktinėje – kūrybinėje užduotyje mokiniai turės galimybę pasirinkti jiems labiausiai tinkančią veiklą: nusikelti į viduramžius ir pabandyti patiems parašyti laišką užsienio miestams, gyventojams su kvietimu į Vilnių ar jų gimtąjį miestą, arba pabandyti pagalvojus kuo jų miestas ypatingas, kuo pačiam mokiniui jis svarbus, pakviesti atvykti svečius į savo miestą šiandien.

Po ekskursijų vadovo pasakojimo, kūrybinėje užsiėmimo dalyje, mokiniams bus išdalintos Gedimino laiško ištraukos. Jas perskaičius mokiniai pasitelkdami išgirstą pasakojimą, matytus eksponatus, panaudodami įgytas žinias bus paprašyti sukurti savo laišką. Pasitelkę savo vaizduotę prisiminę tokių laiškų svarbą anuomet mokiniai galės nusikelti į Gedimino laikus ir pabandyti parašyti laišką su, savo pačių sugalvotu, kvietimu atvykti į Vilnių. Jaunesniųjų klasių mokiniai gavę Gedimino laiško santrauką ir panaudodami įvairias priemones, kaip lipdukus, aplikacijas, žodžių iškarpas sudėlios viduaramžių laikais rašytą laišką. Panaudodami turimas žinias, žinodami šių dienų miesto aktualijas, problemas vyresniųjų klasių mokiniai galės parašyti, nupiešti, įgarsinti, nufilmuoti, suvaidinti laišką savo miestui, pasidžiaugti juo, pasidalinti palinkėjimu, o galbūt pasiūlyti sprendimų kaip miestas galėtų tobulėti ar spręsti jam aktualias problemas.

Home buttonAtgal